اظهارات کیارستمی جز کینه نسبت به پیشرفت هایی که داشتیم نیست/رئیس جمهور خودش جواب توهین نخست وزیر انگلیس را بدهد/حواشی کنسرت های موسیقی کنترل شده نیست

حجت الاسلام حسن زاده در خصوص توهین نخست وزیر انگلیس به مردم ایران بعد از دیدار با اقای روحانی گفت: این سوال برای ما وجود دارد که واقعا ثمره این دیدارها چیست؟صحبت های که نخست وزیر انگلیس در مورد ملت ایران مطرح کرد محکوم است اما انتظار ما از رئیس جمهور این بود که خود ایشان پاسخ دهند.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خصوص اظهارت کیارستمی و توهین به ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت:واضح است تمام افتخاری که ما در کشور داریم همه افتخارات به دوران دفاع مقدس برمی گردد دوست و دشمن به  افتخارات دوران ۸ سال دفاع مقدس اقرار کرده اند.

وی ادامه داد:نه فقط دوستان که دشمنان انقلاب هم زبان به تحسین دوران دفاع مقدس گشوده اند ولی این اظهارات جای تاسف است و چیزی جز کینه نسبت به پیشرفت هایی که داشته ایم نیست.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد:امیدواریم وی بابت این اظهارات عذرخواهی کند و به مسیری که مردم ما طی می کنند باز گردد و این حرفها را به شکل مناسب جبران کند و توبه کنند.

وی افزود: مسئولینی که برنامه حضور وی در کارگاه فیلم سازی در خوزستان را تدارک دیده اند با توجه به اظهارات وی حتما این مسئله را مورد توجه قرار دهند و تصمیم درست را بگیرند.

 امام جمعه موقت اهواز در خصوص توهین نخست وزیر انگلیس به مردم ایران بعد از دیدار با اقای روحانی گفت: این سوال برای ما وجود دارد که واقعا ثمره این دیدارها چیست؟صحبت های که نخست وزیر انگلیس در مورد ملت ایران مطرح کرد محکوم است اما انتظار ما از رئیس جمهور این بود که خود ایشان پاسخ دهند.

وی ادامه داد:وقتی در سطح نخست وزیر به مردم ایران توهین می شود باید پاسخش هم از طرف رئیس جمهور باشد اینکه سخنگوی وزارت خارجه این را محکوم کند خوب است ولی کافی نیست ما انتظاری از نخست وزیر انگلیس نداریم ولی از مسئولین خودمان خصوصا رئیس جمهور این است که پاسخ این اهانت را بدهد ولی ما این را از وی ندیدیم.

حجت الاسلام حسن زاده در خصوص انتشاری خبری از وی در برخی رسانه ها مبنی بر اینکه ما نگران برگزاری کنسرت نیستیم تصریح کرد:یک مطلب کلی را بگویم به کلیه خبرنگارها نمی شود اطمینان کرد چون صحبت ها را تقطیع می کنند و مطلبی که مورد توجه خودشان هست منتشر می کنند.

وی افزود:در بحث کنسرت های موسیقی دو بحث مطرح است اول اینکه آیا خود کنسرت غنا دارد که حرام باشد یا غنا ندارد؟ از لحاظ شرعی ملاک و موازین باید رعایت شود مسئله دوم در کنسرت ها حواشی است یعنی وقتی سالن گنجایش ۵۰۰ نفر دارد ولی۸۰۰ بلیط فروخته شود دختر و پسر در برنامه قاطی باشند حتی اگر خود موسیقی بی غنا باشد و حرام نباشد این حواشی کنترل شده نیست.

حسن زاده در پایان گفت:صحبت من این بود که اگر موسیقی بر طبق موازین شرعی باشد حواشی کنترل شود کنسرت موسیقی اشکالی ندارد یعنی صحبت من نسبت به گذشته تغییری نکرده است اما نحوه انعکاس متفاوت است خوزستان مشهد شهدای عزیزمان بوده است این را درتمام تصمیم گیری ها باید در نظر داشته باشیم به پویایی و نشاط با توجه به این مسئله توجه کنیم و در برنامه ریز ها این موضوع را مورد نظر قرار دهیم.

https://hoorkhabar.ir/340743کپی شد!
41
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.