کیانی‌زاده خبرداد: افزایش اعتبار عمرانی خوزستان / واریز بخشی از بودجه هیات‌ها و شهرستان‌ها در هفته جاری

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در همین هفته قطعا ۳۰ تا ۴۰ درصد هر تعهدی که به هر هیاتی داده ایم، محقق می شود و همچنین مبلغ خوبی را برای شهرستان ها که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است در نظر گرفته ایم که طی همین هفته تزریق می‌شود.

فرامرز کیانی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز گذشته (هشتم شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: همان طور که می دانید در ماه های گذشته موفقیت های خوبی نصیب استان خوزستان شد. هم در بخش تیمی و هم انفرادی، قهرمانی های بسیار خوبی به دست آوردیم و هم این‌که میزبان مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا بودیم. مدتی پیش نیز مراسم تجلیل از قهرمانان را با حضور آقای استاندار و آقای خیبر معاون وی برگزار کردیم و مبنا را بر این گذاشتیم به جای این که سالی یک بار از قهرمانان تقدیر کنیم، سه ماه یک بار این مراسم را برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه هدف‌گذاری ای که برای تمام هیات ها در نظر داریم این است که تمام فعالیت هایی که نشان دهنده رشد و ارتقا یک رشته ورزشی است را به صورت یکسری آیتم درآوریم و و آن ها را به فرم‌هایی تبدیل کردیم. همچنین سال ۹۲ را سال پایه قرار دادیم و مشخص کردیم به طور مثال هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان جایگاهش کجا است. همچنین مشخص کردیم در سال ۹۳ با یک گام به جلو و ۱۰ درصد پیشرفت، هیات‌ها در هر آیتم به کجا می رسند. به هر حال با این اقدام پیش بینی کردیم که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در سال ۹۳ در بین ادارات دیگر استان ها اول شود که برای رسیدن به این مهم تلاش می کنیم و خود و همکارانم را بیشتر موظف می‌دانم تا تلاش و سعی کنیم که به این هدف برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: همچنین در برنامه هدف گذاری برخلاف سال های گذشته که بعضا مشخص نمی شد تا پایان سال چه مبلغی را به هیات‌های ورزشی می دهیم، اکنون مشخص کردیم که باید چه مبلغی به هیات ها داده شود. البته همان طور که می‌دانید ما باید بخشی از اعتبارات مالی هیات ها را تامین کنیم و هیات ها باید برنامه های مصوب شده را عملیاتی و محقق کنند و ما هم خودمان را مسوول می دانیم تا مبلغ در نظر گرفته شده را تا پایان سال در سه چهار نوبت به آن هیات پرداخت کنیم.

وی با اشاره به خبری خوش برای هیات های استانی، گفت: ما دنبال جذب اعتبارات بودیم که ان‌شاالله در همین هفته قطعا ۳۰ تا ۴۰ درصد هر تعهدی که به هر هیاتی داده ایم، محقق می شود و به حساب آن ها واریز می شود. همچنین مبلغ خوبی را برای شهرستان ها که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است در نظر گرفته ایم که طی همین هفته به شهرستان ها تزریق می شود.

کیانی‌زاده عنوان کرد: از فروردین ۹۱ تاکنون هیچ پولی به هیات ها نداده‌ایم. البته این کار بعضا به صورت موردی انجام شد. به هر حال طی این سال که شرایط سخت هم شد، هیات ها بیکار نشدند و کار کردند و توانستند اعتباراتی را از بیرون جذب کنند. در هر صورت این وضعیت باعث شد تمام هیات های ما بدهکار شوند. اگر قرار باشد هیات های مان خوب کار کنند و مقام به دست آورند، باید در بخش بدهی ها نیز تاحدودی به آن‌ها کمک کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از کارهایی که در مدت اخیر انجام داده ایم، جلسه شورای ورزش استان بود. آقای استاندار گفت که خیلی پیگیر اتاق فکر ورزش نباشید و به جای آن یک کار اساسی تر و قانونی تر انجام شود که شورای ورزش استان خوزستان بود. در این شورا کارهای خوبی انجام شد. همچنین قرار است پارلمان عمومی ورزش خوزستان که استاندار بر آن تاکید دارد را تشکیل دهیم.

کیانی‌زاده بیان کرد: یکی از کارهایی که برای مان در اولویت بود، راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان اهوز بود که به نظرم نبود این اداره یکی از حلقه های مفقوده ورزش استان بود. یکی از محاسن این اداره این خواهد بود که می تواند بر باشگاه های دولتی و خصوصی نظارت و کنترل خیلی بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: هیات های ورزشی یک ارگان یا نهاد عمومی و یا حتی خصوصی محسوب می شوند که باید بتوانند برای خودشان درآمدزا باشند، اگرچه دولت و اداره‌کل هم به آن‌ها کمک خواهد داد ولی تجربه نشان داده است که تا وقتی هیات های ورزشی نتوانند درآمدزا باشند، هیچ وقت نمی‌توانند درست و حسابی برنامه ریزی و آن‌ها را عملیاتی و محقق کنند. یعنی باید درآمدزا باشند و از نظر مالی بتوانند روی پای خودشان بایستد. به هر حال هیات ها باید به سمت کار اقتصادی بروند و در هر هیاتی باید کمیته اقتصادی، تجاری و یا بازاریابی تشکیل شود و به دنبال این باشد که کارهای مالی هیات را انجام دهد و البته ما هم به عنوان مسوول باید شرایط را برای استقلال مالی هیات ها به وجود آوریم. راه های مختلفی برای درآمدزایی وجود دارد که ما به آن‌ها می‌پردازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه گفت: در سال ۹۲ در بخش عمرانی مان نزدیک به ۹ میلیارد تومان اعتبار استانی تخصیص داده شد و نزدیک به پنج میلیارد تومان هم اعتبار عمرانی کشوری تخصیص داده شد که با توجه به پیگیری هایی که من و همکارانم داشتیم، توانستیم این مبلغ را برای سال ۹۳ افزایش دهیم که خیلی هم چشم‌گیر بود و ۲۸ میلیارد تومان به جز آن ۹ میلیارد تومان در ماده ۱۸۰، برای بخش عمرانی ورزش استان در نظر گرفته شد. در بخش ملی هم نزدیک به ۴۲ میلیارد تومان مصوب شد و به احتمال بسیار این تخصیص هم داده خواهد شد و ان‌شاالله می توانیم آن را جذب کنیم و در این بخش رشد و پیشرفت داشته باشیم.

وی گفت: در بخش عمرانی، سالن چند منظوره آزادی اندیمشک نیز که ساخت آن از سال ۹۰ آغاز شد، روز گذشته افتتاح شد. مساحت آن ۱۴۷۰ متر است و نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شد.

کیانی‌زاده خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم، به دنبال این هستیم که تمام برنامه‌های‌مان را عملیاتی و محقق کنیم و ان‌شاالله امسال سال خوبی برای ورزش استان خواهد بود و ادعای مان بر این است که تیمی که در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان است، دارای افرادی علمی و باتجربه است و شناخت کافی نسبت به ورزش و جوانان خوزستان دارند و ادعای‌مان می شود که می توانیم کار کنیم و با برنامه‌ریزی‌ای که کرده ایم نشان داده ایم که این ادعا صحت دارد. به هر حال برای محقق شدن برنامه های مان نیاز به اعتبارات مالی است. من بیشتر اختیارات را به معاونان داده ام تا خودم را کمی آزادتر کنم و بیشتر به دنبال بحث های مالی باشم که این تفکر تاکنون محقق شده است و حمایت‌های استاندار و آقای خبیر، معاون وی نقش بسزایی در تمام بخش‌هایی که کار می‌کنیم دارند و مطمئنا این حمایت ها در ماه‌های آینده نتیجه خود را بیشتر و بهتر نشان خواهد داد.

وی همچنین با گرامی‌داشت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران پل ارتباطی مردم، جامعه و مسوولان هستند و هر چه ارتباطات بیشتر و بهتر منتقل شود، جامعه بهتر پیشرفت خواهد کرد. نقش و اثر خبرنگاران و رسانه‌ها کمتر از نقش مدیریت و مسوولان نیست. خبرنگاران و رسانه‌ها تشویق‌کننده کسانی هستند که در ورزش کار می کنند و زمانی که خبر قهرمانی و موفقیت یک ورزشکار منعکس شود، اثرات متفاوتی دارد و باعث بالا رفتن انگیزه ورزشکار و خانواده اش می‌شود و ضمن آن، ورزشکار مطرح شده و اعتبارش نیز بیشتر می شود. به هر حال منعکس شدن این موفقیت ها نتایج بسیار خوبی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: انصافا تمام جامعه خبری دیداری و نوشتاری استان خوزستان این مسوولیت و وظیفه را به خوبی انجام داده اند که در همین جا از تمام اصحاب رسانه تشکر می کنم و ان‌شاالله این تعامل و همکاری و حمایت از جامعه ورزش ادامه پیدا کند و در سال ۹۳ با حمایت و همکاری اصحاب رسانه بتوانیم موفقیت‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته به دست آوریم.

https://hoorkhabar.ir/243494کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.