خبیر: تاثیر پروژه‌های فرهنگی بیش از دیگر پروژه‌های شهری است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر، گفت: مهم‌تر از اجرای پروژه‌های فرهنگی در شهر، این است که یک شهر فرهنگی داشته باشیم و فرهنگ شهروندی بر آن حاکم باشد.

فرج‌الله خبیر در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی چندمنظوره شهرداری و رونمایی از دو اتوبوس کتاب و سلامت که امروز، یک‌شنبه (۹ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها انجام اقداماتی برای گسترش زمینه‌های فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرها است که خوشبختانه شهرداری اهواز دست به انجام این اقدامات در شهر زده است.

وی ادامه داد: مهم است که شهری داشته باشیم که مردمش به فرهنگ باور داشته و با همزیستی مسالمت‌آمیز و مناسب، از سطح فکری بالایی برخوردار باشند. اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی علاوه بر این که می‌تواند مکان مناسبی برای حضور شهروندان به ویژه قشر جوان در محیط‌های سالم ایجاد کند و همچنین موجب نشاط و شادابی و رشد فکری مردم شود، آثار عمیق روانی نیز بر مردم خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ممکن است این پروژه‌ها بسیار عظیم و پر هزینه نباشد ولی تاثیر آن بی‌شک بیشتر از دیگر پروژه‌ها است، زیرا در یک پروژه فرهنگی، فرد به طور مستقیم پرورش می‌یابد.

همچنین در این مراسم حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، مساله فرهنگ را یک مساله مستمر دانست و گفت: هر نزاعی که خدمتگزاری به مردم را تضعیف می‌کند یک گناه نابخشودنی است. یکی از مهمترین رسالت‌های کارگزاران دین، اثبات کارآمدی دین در صحنه‌های عملی زندگی مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: رسالت دینی و کلی برای یک حکومت دینی این است که دنیای مردم را هم بتواند آباد کند. پروژه‌های ورزشی صرفا تنها برای ورزش نیست بلکه مجموعه‌های ورزشی می‌تواند در بعد فرهنگی نیز در جامعه موثر باشد.

https://hoorkhabar.ir/243492کپی شد!
64
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.