اعلام پروژه‌های اجرایی هفته دولت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان

معاون اجرایی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، پروژه‌های اجرایی هفته دولت این شرکت را اعلام کرد.

منصور سلیمانی‌فر پیش از ظهر امروز در مراسم بهره برداری از ۱۰ پروژه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اظهار کرد: برای نخستین بار در ایران کارخانه تولید شکر طعم‌دار با ظرفیت تولید ۶۰۰ تن در سال در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با حضور معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار خوزستان، امام جمعه شهرستان کارون و فرماندار کارون با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که هدف از راه اندازی این کارخانه و تولید شکر طعم دار تنوع در بازار شکر است.

وی از دیگر ویژگی‌های کارخانه تولید شکر طعم‌دار به عدم استفاده از اسانس‌های مصنوعی و استفاده از پودر طبیعی طعم دهنده است و می‌توان به طعم شکرهای تولیدی این شرکت شامل هل، دارچین، زنجبیل، لیمو و … اشاره کرد.

معاون اجرایی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تصریح کرد: همچنین خط تولید چسب اوره فرمالدئید با ظرفیت تولید ۸۰ تن چسب در تولید MDF در شرکت لوح سبز به بهره برداری رسید و استان خوزستان را که از مراکز مهم تولید MDF در کشور بوده از ورود این محصول از سایر استان‌ها بی‌نیاز کرد.

* کارخانه تولید کیسه شکر

سلیمانی‌فر ادامه داد: کارخانه تولید کیسه شکر هم با ظرفیت تولید ۱۴ میلیون کیسه در سال به منظور رفع نیازهای کارخانه‌های شکر در استان با حضور معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار به بهره برداری رسید.

وی از افتتاح پروژه‌های دیگر نام برد و ادامه داد: استخر سرپوشیده شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز با زیربنای ۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال که شامل بخش‌های اداری، استخر، سونا و جکوزی و کافی‌شاپ بوده که با حضور مسئولان ارشد استانی به بهره برداری رسید.

معاون اجرایی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان خاطرنشان کرد: این پروژه دارای ویژگی‌هایی است که از آن می‌توان به عنوان یک استخر منحصر به فرد در استان با ویژگی‌هایی مانند؛ تونل مه پاش، سرسره آبی، آفتاب‌گیر و سقف کاذب با طرح آسمان در شب است.

* استخر سرپوشیده شرکت توسعه نیشکر

سلیمانی‌فر افزود: استخر سرپوشیده شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از نوع اسکلت فلزی با سقف قوسی و سیستم تامین آب با شرایط نیاز به تعویض آب شامل دو دستگاه بویلر هر کدام به ظرفیت ۵۰۰ هزار کیلوکالری و دو مخزن کوئل هر کدام به ظرفیت یکهزار و ۵۰۰  لیتر بر ساعت است.

وی تصریح کرد: همچنین در این استخر به جای استفاده از کلر از گاز اوزن برای ضد عفونی کردن آب استفاده می‌شود که هیچ ضرری را برای انسان ندارد.

* خط روکش ملامینه (M.D.F)

این مسئول عنوان کرد: همچنین در هفته دولت خط روکش ملامینه (M.D.F) با ظرفیت تولید ۴ هزار تخته در روز و اعتباری بالغ بر یکصد و ۱۲ میلیارد ریال با حضور مسئولان به بهره برداری رسید که با تکمیل خط تولید و احداث خط روکش ملامینه علاوه بر ایجاد ارزش افزوده موجبات ایجاد تنوع در مصارف تخته صنعتی فشرده MDF با روکش های ملامینه در طرح‌ها و رنگ های مختلف شده است.

معاون اجرایی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: با توجه به وجود ماده ارزشمند اولیه باگاس در استان خوزستان، پتانسیل احداث صنایع سلولزی جدید از قبیل کارخانجات بعدی MDF کاغذ و نئوپان وجود دارد و با احداث و فعالیت این واحد صنعتی موجبات علاقه سرمایه گذاران را برای مشارکت در احداث کارخانجات MDF مشابه در سایر کشت و صنعت‌ها فراهم کرده است.

* کانال مستقل زهکش دعبل خزاعی

سلیمانی‌پور ادامه داد: همچنین کانال مستقل زهکش دعبل خزاعی با اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال و به طول ۹ کیلومتر جهت تخلیه زه آب‌های شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی با حضور به بهره برداری رسید.

وی از افتتاح چند پروژه ابراز امیدواری کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای یکصد و ۹۰ نفر شغل ایجاد شد.

این مسئول ادامه داد: اگرچه تصفیه خانه پساب صنعتی کشت و صنعت نیشکر دهخدا آماده بهره برداری بود، اما به دلیل اینکه فصل برداشت نیشکر و فعال شدن کارخانه شکر در نیمه دوم مهرماه بوده افتتاحیه تصفیه خانه پساب صنعتی دهخدا از آبان ماه به بعد ممکن خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/243476کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.