کارگاه آموزشی بودجه‌ریزی عملیاتی خوزستان برگزار شد

کارگاه آموزشی بودجه‌ریزی عملیاتی خوزستان با حضور مدیران استانی و کارشناسان برنامه‌ریزی و بودجه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

مهرداد نیکو، مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان در این کارگروه بیان‌کرد: بحث بودجه‌ریزی عملیاتی در مقطعی به آن پرداخته شده و در مقطع دیگر رها شده بود و این مسئله موجب شد این طرح تاکنون در کشور به نتیجه‌ای نرسد.

وی اظهارکرد: بودجه‌ریزی عملیاتی از سال ۱۹۹۰ میلادی در  کشورهای پیشرفته اجرایی شد اما با وجودی که از ۱۰ سال قبل اجرای این طرح در کشور آغاز شد اما تاکنون اجرایی نشده است. بودجه‌بندی مفهومی به مراتب گسترده‌تر از منابع مالی دارد و در اصل بودجه‌ریزی، تخصیص منابع به اهداف و فعالیت‌ها است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر ارتباط منسجمی بین اختصاص اعتبارات، هزینه‌ها و خروجی دستگاه‌ها وجود ندارد و این مسئله یک مشکل و معضل برای دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود.

نیکو افزود: در بخش کیفیت خدمات ارایه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی نیز نتوانسته‌ایم نسبت به هزینه‌کرد منابع موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به این‌که بودجه‌ریزی عملیاتی یک تحول در بودجه‌ریزی جاری است، گفت: یکی از مشکلات حال حاضر دستگاه‌های اجرایی جذب نیرو است و دستگاه‌ها برای این‌که بتوانند اعتبارات بیشتری داشته باشند، اقدام به جذب نیرو می‌کنند زیرا دولت مکلف است حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی را تامین کند.

گفتنی است در این کارگروه تخصصی که با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، طرح بودجه‌ریزی عملیاتی برای شرکت‌کنندگان تشریح شد.

https://hoorkhabar.ir/216023کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.