۱۶۵ میلیون دلار؛ ارزش صادرات کالا از شلمچه به عراق

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۴۴ هزار تن کالا به ارزش چهار هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال، معادل ۱۶۵ میلیون دلار از گمرک شلمچه به مقصد عراق صادر شد.

 

عارف باوی اظهارکرد: عمده کالاهای صادراتی شامل تره‌بار، سیمان، مصالح ساختمانی است.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال در مجموع ۱۸۴ هزار و ۳۱ مسافر ورودی و خروجی از مرز زمینی شلمچه به کشور عراق و بالعکس تردد نمودند. از میان آمار این مسافران، ۹۶ هزار و ۳۵۷ نفر را مسافر ورودی و ۸۷ هزار و ۶۷۴ نفر را مسافر خروجی تشکیل می‌دهند  که ۱۰۳ هزار و ۳۵۷ نفر از مسافران ورودی و خروجی، اتباع خارجی بودند. به‌طور میانگین تعداد مسافران ورودی و خروجی روزانه ۱۹۷۸ نفر بوده است.

باوی گفت: تعداد کامیون‌های خروجی از گمرک شلمچه به مقصد عراق ۳۰ هزار و ۸۷۳ دستگاه و تعداد واگن‌هایی که بار به مقصد شلمچه حمل نمودند ۴۲۸ واگن بوده است.

مدیرکل گمرک خرمشهر خاطرنشان‌کرد: ارائه خدمات به صادرکنندگان و زوار عتبات عالیات در دو شیفت صبح و بعدازظهر در تمام روزهای هفته و نیز روزهای تعطیل تا ساعت ۱۹ مهم‌ترین اقدام گمرک شلمچه  در سه ماه نخست سال ۹۳ بود. این اقدام گمرک شلمچه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر و عید مبعث از روز اول خردادماه ۱۳۹۳ صورت گرفته است.

https://hoorkhabar.ir/107691کپی شد!
105