ایجاد ظرفیت تولید ۳ میلیون بشکه در مناطق نفت خیز جنوب قطعی است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اینکه برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت در این شرکت تهیه شده است، گفت: مناطق نفت خیز جنوب برای تحقق تولید فرا‌تر از ۳ میلیون بشکه نفت خام در روز هدف گذاری کرده است.

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، حمید بورد اظهار کرد: این برنامه در راستای اجرای سیاست‌های وزارت نفت تدوین شده و تدارک ملزومات و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر نفت در خصوص افزایش ظرفیت تولید اظهار داشت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این زمینه آمادگی کامل دارد که با استفاده از پتانسیل‌های موجود بیشترین تلاش را انجام دهد.

بورد ادامه داد: بخش عمده‌ای از برنامه افزایشی تولید شامل حفاری، تعمیر و ترمیم چاه‌ها است که متراژ حفاری در سه ماهه اول سال جاری از مرز ۷۷ هزار متر گذشته است پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور عدد ۱۵۰ هزار متر رقم بخورد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: بخش دیگری از برنامه مربوط به راه اندازی واحدهای فرآورشی است و در این راستا راه اندازی سه کارخانه نمکزدایی با ظرفیتی حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: این کارخانه‌ها شامل نمک‌زدایی میدان لب سفید، گچساران و بی‌بی‌حکیمه ۱ است که در صورت تامین اعتبار کافی در سال جاری تکمیل خواهند شد.

 بورد استفاده از پمپ‌های درون چاهی را از دیگر برنامه این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید عنوان کرد و گفت: بکارگیری نسل جدید تلمبه‌های درون چاهی با هدف ازدیاد برداشت از مخازن نفتی از کارهای ضروری برای تولید بیشتر از مخازن است.

تعمیر اساسی بیش از ۴۰۰ دستگاه تجهیزات فرآیندی و ماشین آلات دوار

وی تعمیرات اساسی واحدهای فرآورشی را از اصلیترین اقدامات برای استمرار و حفظ ظرفیت تولید دانست و گفت: این شرکت با تعمیر اساسی بیش از ۴۰۰ دستگاه تجهیزات فرآیندی و ماشین آلات دوار در سال ۹۲ زمینه را برای استمرار و افزایش تولید فراهم نموده است.

بورد با تاکید بر اینکه تعمیرات اساسی صورت گرفته بدون کاهش تولید و در شرایط ایمنی کامل انجام شد افزود: ماشین آلات دوار تعمیر شده شامل توربین‌های گازی، توربین‌های نیرو، کمپرسورهای گازی، پمپ‌های انتقال نفت، ژنراتور‌ها و الکتروموتور‌ها است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: در این مدت همچنین ۱۴۷دستگاه تجهیزات فرایندی شامل انواع مخازن ذخیره نفت، تفکیک گر‌ها، مخازن فرآورشی، نوسان‌گیر‌ها، برج‌های گوگردزدا، تله‌های نفتی، انواع مبدل‌ها و مبردهای حرارتی، کوره‌های پیش‌گرمکن برج‌های تثبیت، برج‌های نم‌زدا و گیربکس‌ها تعمیر اساسی شدند.

وی با بیان اینکه برنامه تعمیرات اساسی تاسیسات این شرکت در سال گذشته، ۱۷ درصد بیشتر از شاخص برنامه پیش بینی شده سال‌های قبل محقق شد گفت: تعمیرات اساسی مورد نظر در واحدهای بهره برداری و نمکزدایی، کارخانه‌های گاز و گاز مایع (NGL) و تاسیسات تقویت فشار و تزریق گاز انجام شد.

 بورد تعداد واحدهایی را که به طور کامل تعمیر اساسی شده‌اند ۲۱ کارخانه عنوان کرد و گفت: تعمیر ۵ هزار و ۱۲۸ شیرآلات ایمنی و فرآیندی بخشی دیگر از فعالیت‌های نگهداری و آماده سازی تجهیزات در سال گذشته می‌باشد.

وی عملیات نصب توپکران و توپک‌گیر بر روی خطوط لوله نفت صادراتی در تلمبه خانه گوره، تعمیر خطوط لوله آسماری اهواز۴، خطوط لوله نفت ارسالی به پالایشگاه آبادان و خطوط لوله نفت صادراتی مارون را از دیگر اقدامات این شرکت در زمینه تعمیرات تاسیسات برشمرد.

https://hoorkhabar.ir/108390کپی شد!
100
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • مجید اشرف پور ...چرا این جناب بورد که با اتوبوس دولت قبلی به مدیریت رسید، کنار گذاشته نمی‌شود؟؟ آقای زنگنه، تاکنون فقط حرف زده و هیچ کار مفیدی در عمل برای جنوب انجام نداده. بورد در حد و اندازه مدیرعاملی مناطق نیست و این را همه جنوبی‌ها میدانند...
منتشر شده۱