استاندار خوزستان: وجود مدل و آمار لازمه انجام هر اقدام در استان است

استاندار خوزستان بر لزوم وجود آمار و اطلاعات در بخش‌های مختلف استان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم هر اقدامی را در استان انجام دهیم، لازمه آن وجود مدل و آمار است.

 

عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، نهم تیرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: اصل بر این است که آمار و ارقام با تکیه بر سازمان مدیریت استان تهیه شود.

وی افزود: مبنای کار در استان را با هر کم و کاستی که وجود دارد از ابتدای امسال در نظر می‌گیریم و باید به‌گونه‌ای کار کنیم که قول‌های داده شده مورد توجه قرار گیرد. در هر دستگاهی که بخش آمار و اطلاعات وجود ندارد باید یک مسئول و بخشی برای آن در نظر گرفته شود.

مقتدایی تصریح‌کرد: برخی اوقات در جلسه‌ای از یک مدیر بحث یا انتقادی می‌شود که باید به وی اجازه دهیم در این جلسه حضور یابد و صحبت‌های خود را ارایه دهد.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت شرکت فولاد خوزستان گفت: هر واحد تولیدی همیشه عوارض‌هایی دارد؛ برای توسعه فولاد همه باید کمک کنند. باید برای صنعت و ماندگاری و تقویت آن کمک کرد و برای موضوعاتی همچون محیط زیست که در صنایع مطرح است با تعامل اقداماتی را انجام دهیم.

در ادامه امید حاجتی، معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: یکی از نکات مهمی که در نظام تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی و پژوهش مورد نیاز است، بحث وجود آمار و اطلاعات صحیح و قابل اتکا است که مجموعه این آمارها در استان‌ها دارای نواقص و کم و کاستی است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی آمار مورد نیاز برای نظام برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی در استان را در طرح جامعه آماری آماده کنیم تا این آمار قابل استفاده برای کلیه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگران باشد.

حاجتی تصریح‌کرد: تمام دستگاه‌ها باید موظف شوند که یک رابط آماری در دستگاه خود ایجاد کنند و این واحد باید به یک رابط آماری تبدیل شود. در دوره مسوولیت خود کمتر مشاهده کرده‌ام که دستگاه‌های اجرایی آمار و اطلاعات مورد نیاز خود را از دفتر اطلاعات استان مطالبه کنند. توصیه می‌کنم که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات و آمار مورد نیاز خود را از دفتر آمار و اطلاعات استانداری بخواهند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: در نظام آماری کشور آمارها به ۳ روش سرشماری، نمونه‌گیری و آمارهای ثبتی به‌دست می‌آید که آمار ثبتی از کم هزینه‌ترین، به‌روزترین و مناسب‌ترین روش‌ها است و هدف ما این است که تا جایی که می‌توانیم به سمت آمار ثبتی برویم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی و کارگروه‌های تخصصی خاطرنشان‌کرد: کارگروه‌های تخصصی و شورای برنامه‌ریزی باید بتوانند به تمام وظایف خود عمل کنند؛ در ابتدا لازم است که کارگروه‌های تخصصی نقش خود را به خوبی انجام دهند و سپس شورای برنامه‌ریزی یک بررسی‌کننده نهایی و مصوب‌کننده باشد.

https://hoorkhabar.ir/108393کپی شد!
53