رفع محرومیت از خوزستان نیازمند تصمیمات انقلابی مسئولان است

امام جمعه موقت اهواز گفت: اگر مسئولان استان خوزستان تصمیم‌های انقلابی بگیرند به طور قطع محرومیت از چهره استان زدوده می‌شود.

آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام اظهار کرد: این روز‌ها شاهد هجمه گسترده دشمنان اسلام علیه مسلمانان واقعی به ویژه شیعیان هستیم.

وی وجود تکفیری‌ها و وهابیون برای جهان اسلام را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: دشمنان اسلام با مسلح کردن تکفیری‌ها و حمایت از وهابیون به دنبال تضعیف تشیع و جنگ فرقه‌ای در جهان اسلام هستند.

خطیب جمعه اهواز خاطرنشان کرد: امام راحل با دید الهی و ریزبین خود که مایه فخر و مباهات شیعه است آینده را می‌دید.

وی تصریح کرد: مذهب تشیع عزت والایی در جهان اسلام پیدا کرده هر چند که به واسطه هجمه گسترده دشمنان اسلام و یک مشت تکفیری بی‌دین مظلوم واقع شده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: با وجود توطئه‌های دشمنان نور الهی مذهب تشیع هیچ‌گاه در جهان خاموش نخواهد شد.

وی در ادامه خطبه‌ها به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت اشاره و اظهار کرد: تمام قوانین دست و پا گیر افزایش جمعیت باید برداشته شود.

حیدری ادامه داد: قوانین مترقی جمعیت و خانواده بایستی متناسب با شان نظام و انقلاب اسلامی تصویب و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: مردم با رجوع به سنت نبوی تک فرزندی و دو فرزندی را کنار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان نیز با قناعت باید بحث ازدواج را جدی گرفته و ازدواج و بچه‌دار شدن را به تعویق نیندازند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه خطبه‌ها به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تنها راه برون رفت از تحریم‌ها و مشکلات تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به تولیدات مختلف در خوزستان و لزوم حمایت از تولیدات داخلی این استان گفت: خوزستان عقب ماندگی‌ها و نیروهای جویای کار و بیکار زیادی دارد که دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند آنها را جذب کنند لذا باید از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی حمایت شود که بتوانند نیروهای بیکار را جذب کنند.

حیدری با اشاره به وجود محرومیت در استان خوزستان گفت: اگر مسئولان استان خوزستان تصمیم‌های انقلابی بگیرند به طور قطع محرومیت از چهره استان زدوده می‌شود.

وی در پایان خطبه‌ها همچنین به سالروز ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: ارتحال امام دردی جانکاه و زخمی عمیق بر پیکر امت اسلام بود که خداوند آن را التیام داد.

https://hoorkhabar.ir/50427کپی شد!
62