خرید یک میلیون و ۲۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

محمد قاسمی‌نژاد اظهار کرد: تاکنون کار برداشت از ۷۳۵ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم زیر کشت گندم استان خوزستان به پایان رسیده است.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۲۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده که از این میزان ۹۵۶ هزار تن به صورت خرید تضمینی بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خوزستان یادآور شد: این در حالی است که سال گذشته تنها ۷۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان انجام شد.

قاسمی‌نژاد خاطرنشان کرد: ۲۲۵ هزار تن گندم نیز توسط بخش خصوصی و ۵۴ هزار تن نیز توسط واحدهای بوجاری و به عنوان گندم بذری از کشاورزان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۴۸۸ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۷۲ هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: کار برداشت گندم از اراضی کشاروزی استان خوزستان از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری توسط افزون بر ۲ هزار ۷۰۰ دستگاه کمباین آغاز شده است.

https://hoorkhabar.ir/51205کپی شد!
97
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.