تسهیل دسترسی بیماران به دارو در بیمارستان‌های دولتی خوزستان

رییس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با تدوین دارونامه بیمارستانی، اجرای سیستم نسخه الکترونیکی و تقویت اطلاع رسانی دارویی، دسترسی بیماران به دارو در بیمارستان های دولتی خوزستان تسهیل می شود.

 

فریده یونسی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان، تدوین دستورالعمل‌های مربوط به چگونگی تنظیم فارماکوپه بیمارستان در اولویت برنامه‌های اجرایی این تحول قرار گرفته و آموزش‌های لازم به مسوولان فنی بیمارستان های دولتی استان، پزشکان، پرستاران و کادر مدیریتی این بیمارستان ها برای انجام آنها داده می شود.

وی منظور از اجرا، آموزش و تدوین دارونامه بیمارستانی را ارتقای کیفی ارائه خدمات دارویی در بیمارستان‌ها، تسهیل دسترسی بیماران به دارو در بیمارستان های دولتی عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق اجرای تحول نظام سلامت در امور دارو و جلوگیری از بروز کمبود کاذب دارویی در بیمارستان‌ها سیستم نرم افزاری اطلاع رسانی دارو و سموم تقویت خواهد شد.

یونسی در ادامه گفت: برنامه‌های نظارتی مربوط به بررسی و کنترل نسخ پزشکی و رفتارهای غیر علمی برای افزایش مصارف القایی دارو و تجهیزات پزشکی غیر ضروری نیز تدوین و به طور مؤثری پیگیری می شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصریح کرد: با توجه به اهمیت نظارت، کنترل، تأمین و توزیع دارو در بیمارستان‌ها، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به ایجاد داشبورد اطلاعات دارویی بیمارستانی اقدام نمود.

وی در پایان افزود: از مورخ ۱۸/۳/۱۳۹۳ نیز آموزش دارونامه بیمارستانی توسط کارشناسان دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بیمارستان های استان آغاز می شود.

https://hoorkhabar.ir/51219کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.