محیط خانواده نقش مهمی در تقویت کتابخوانی دارد

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل گفت: خانواده و محیط آن عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

ابوذر اکبری‌نیا با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: ترویج کتابخوانی و علاقه‌مند کردن افراد جامعه به کتاب کار یک نهاد و یک مدیر نیست بلکه سازمان‌های مختلف و گروه‌های متنوعی در ترویج کتابخوانی موثرند که خانواده‌، مدارس و نظام آموزشی‌، کتابداران و کتابخانه‌ها‌، دولت و رسانه‌های گروهی و ناشران و کتابفروشی‌ها از این جمله هستند.

وی به مشکلات نظام آموزشی فعلی اشاره و افزود: تاکید بیش از حد معلمان بر مهارت خواندن و استفاده از تک منبع‌ها باعث شده دانش‌آموزان از مطالعه لذت کافی نبرند که برای رفع این مشکل می‌توان کتابخانه‌های مدارس را تقویت، و بر استفاده از منابع مختلف در نظام آموزشی اصرار ورزید.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل تصریح کرد: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است و محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین درباره مطالعه و کتابخوانی، کتب و نشریات قابل دسترس، و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.

وی ادامه داد: اگر والدین و افراد بزرگ‌تر خانواده به مطالعه علاقه‌مند باشند، فرزندان آنها نیز، که همواره متاثر از روابط عمیق عاطفی حاکم بر خانواده‌های ایرانی‌اند، با کتاب بیشتر و بهتر آشنا می‌شوند و به مطالعه و کتابخوانی عادت می‌کنند.

وی با دعوت از مردم هفتکل برای عضویت در کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: همه مردم هفتکل می‌توانند به کتابخانه عمومی مراجعه و با عضویت‌، از منابع و خدمات با ارزش آن استفاده کنند ضمن اینکه عضویت خانوادگی بصورت بیش از سه نفر از یک خانواده بصورت نیم‌بها است.

https://hoorkhabar.ir/13322کپی شد!
50
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.