فارغ‌التحصیلی ۱۸۰۰ طلبه از حوزه‌های علمیه سفیران هدایت تاکنون در کشور

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از فارغ‌التحصیل شدن یک هزار و ۸۰۰ طلبه از حوزه‌های علمیه سفیران هدایت از زمان تاسیس تاکنون در کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی در حاشیه حضور در اندیمشک و نشست با جمع روحانیون و مسئولان این شهرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: از زمان راه اندازی حوزه‌های علمیه تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ طلبه از این حوزه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند که با توجه به آموزش‌های ارائه شده در این حوزه‌ها این طلبه‌ها دارای توانمندی‌های ویژه‌ای در زمینه تبلیغ مسائل دینی هستند.

وی افزود: طلاب این حوزه‌ها می‌توانند شبهات و مسائل دینی را بر اساس منطقه‌ای و مکانی که در آن به تبلیغ می‌پردازند، پاسخگوی سؤالات و شبهات مطرح شده باشند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: خوزستان نخستین استانی بود که از راه‌اندازی این حوزه‌ها استقبال کرد و اکنون نیز شاهد فعالیت این حوزه‌ها در شهرهای این استان هستیم که به گفته مسئولان طلاب این حوزه‌ها به خوبی توانسته‌اند خلاهای تبلیغی را در بخش‌های مختلف پوشش دهند.

وی ابراز داشت: طلبه‌ها در این حوزه‌ها علاوه بر آموزش‌های چند منظوره دروس مورد نیاز موارد دیگر از جمله تاریخ سیاسی، مدیریت و علوم سیاسی را فرا گرفته و ۱۵ جز تفسیر قرآن را نیز می‌خوانند.

 حوزه علمیه سفیران هدایت بقیه‌الله الاعظم شهرستان اندیمشک که به عنوان حوزه شمال خوزستان محسوب می‌شود از سال ۱۳۸۸ در این شهرستان راه اندازی شده است.

 

https://hoorkhabar.ir/13344کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.