بررسی نرخ تورم خوزستان در سال ۹۲

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: نتایج آمارگیری از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که در نقاط شهری و روستایی استان نرخ تورم نقطه به نقطه در ماه‌های سال ۱۳۹۲ سیر نزولی داشته است. این شاخص در نقاط شهری از ۴۲.۱ درصد در فروردین‌ماه به ۱۶.۶ درصد در اسفند و در نقاط روستایی از ۵۰.۶ درصد در فروردین به ۱۹.۹ درصد در اسفندماه کاهش یافت.

سیدلطف‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌ خوزستان- اظهارکرد: در نقاط شهری و روستایی، رشد شاخص قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بالاتر از شاخص کل و رشد شاخص قیمت غیرخوراکی‌ها و خدمات کمتر از شاخص کل بوده است.

وی افزود: در نقاط شهری، تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها از ۵۶.۱ درصد در فروردین‌ماه به ۲۱.۲ درصد در اسفندماه و غیرخوراکی‌ها و خدمات از ۳۳.۶ درصد در فروردین‌ماه به ۱۳.۹ درصد در اسفندماه کاهش یافت. در نقاط روستایی، تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها از ۶۷ درصد در فروردین‌ماه به ۱۳.۱ درصد در اسفندماه و غیرخوراکی‌ها و خدمات از ۳۴.۲ درصد در فروردین‌ماه به ۱۵.۴ درصد در اسفندماه کاهش یافت. در نقاط شهری و روستایی در بین اقلام خوراکی و آشامیدنی، سبزیجات(شامل حبوبات)بیشترین و گوشت قرمز و ماکیان کمترین رشد شاخص قیمت را دارا بوده‌اند.

هاشمی بیان‌کرد: در نقاط شهری و روستایی در بین ماه‌های سال ۱۳۹۲، فروردین‌ماه دارای بیشترین و بهمن‌ماه دارای کمترین تورم ماهانه بوده‌اند. نرخ تورم در نقاط شهری و روستایی استان در فروردین‌ماه ۱۳۹۲ نسبت به اسفند ۱۳۹۱ به ترتیب ۴.۸ درصد و ۴.۳ درصد و در بهمن‌ماه ۱۳۹۲نسبت به دی‌ماه ۱۳۹۲ به ترتیب منفی ۰.۶۶ درصد و منفی ۱.۷ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: میانگین نرخ تورم ماهانه در نقاط شهری و روستایی استان در ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۲ به ترتیب ۰.۶ درصد و ۰.۴ درصد و در ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۱ به ترتیب ۳.۴ درصد و ۴.۱ درصد بوده است.

 

https://hoorkhabar.ir/13670کپی شد!
54