آیت الله شفیعی: آیت الله ملکوتی دارای نوآوری ها و ابتکاراتی در زمینه علوم اسلامی بود

حضرت آیت الله شفیعی در آغاز درس خارج اصول، با اشاره به ارتحال حضرت آیت الله ملکوتی به بیان مطالبی در مورد شخصیت علمی و فضایل اخلاقی ایشان پرداخت.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این نکته که مقام علمی ارزشمند آیت الله ملکوتی برای بسیاری افراد ناشناخته باقی مانده، ارتحال ایشان را ضایعه ای غیرقابل جبران دانست.

آیت الله سید علی شفیعی از امام راحل و حضرات آیات بروجردی و خویی به عنوان اساتید برجسته آیت الله ملکوتی در حوزه های علمیه قم و نجف اشرف یاد کرد و متذکر شد که این عالم بزرگوار دارای نوآوری ها و ابتکاراتی در زمینه علوم اسلامی بود.

تبحر و غنای علمی آیت الله ملکوتی در ابعاد گوناگون علوم حوزوی و کیفیت بالای تدریس وی در حوزه های قم و نجف از دیگر مطالبی بود که مورد اشاره آیت الله شفیعی قرار گرفت.

وی با اشاره به سابقه آشنایی طولانی مدت و تلمذ خود در محضر آیت الله ملکوتی که از حدود ۵۰ سال قبل و از زمان حضور در حوزه علمیه نجف اشرف آغاز شده بود، همراهی این عالم بزرگوار را با نهضت اسلامی و حمایت از آرمان ها و مبارزات امام امت در طول دوره مبارزه با رژیم طاغوت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی را از افتخارات او دانست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به حضور مکرر آیت الله ملکوتی در جبهه های جنگ تحمیلی و در جمع رزمندگان اسلام و نیز شهادت فرزند وی در دفاع مقدس اشاره کرد و او را شخصیتی برجسته دانست که با اعتماد کامل حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری سال ها به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان در خدمت انقلاب اسلامی و مردم غیور آذربایجان شرقی بود.

آیت الله شفیعی در پایان سخنان خود علو درجات آن فقیه وارسته را از خداوند متعال مسألت کرد.

https://hoorkhabar.ir/13332کپی شد!
34