تراکتور و سپاهان به دنبال جبران ناکامی‌ها/ فولاد در اندیشه صعود

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: دور برگشت از مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه در حالی پیگیری می‌شود که سه نماینده فوتبال ایران برای پیروزی به مصاف حریفان خود می‌روند. در این بین فولاد برای رسیدن به صدرنشینی نیاز به پیروزی دارد و دو تیم سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز برای جبران و انتقام باید حریفان اماراتی خود را شکست دهند.
هفته نخست از دور برگشت مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که هفته چهارم از این مرحله از مسابقات محسوب می‌شود، فردا سه‌شنبه با برگزاری ۹ دیدار آغاز می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان سه نماینده ایران هستند که در این روز برابر رقیبان خود به میدان می‌روند.البته ابتدا قرار بود دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و الاهلی امارات روز ۱۳ فرودین‌ماه برگزار شود اما با درخواست مسئولان این تیم تبریزی و موافقت مسئولان AFC و باشگاه اماراتی، این مسابقه ۲۴ ساعت زودتر برگزار می‌شود تا بر خلاف شیوه مرسوم برگزاری این جام، سه نماینده از فوتبال ایران در یک روز به میدان بروند که دو تیم میزبان و یک تیم میهمان هستند.

تیم‌های باشگاهی ایران که در دور رفت انتظارات را برآورده نکردند، امیدوارند با عملکرد بهتری که از خود در دور برگشت نشان می‌دهند، حداقل شانس صعود از گروه خود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوردند. هرچند تیم فولاد بهترین عملکرد را در بین تیم‌های کشورمان داشت، عملکرد تراکتور متوسط بود و سپاهان هم جزو ضعیف‌تریم تیم‌های ایرانی در این جام است.

فولاد خوزستان ایران – بنیادکار ازبکستان (نتیجه بازی رفت: یک بر یک)
صدرنشین لیگ برتر، موفق‌ترین نماینده ایران در مرحله گروهی این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است. آنها که در گروه B در کنار الجیش قطر با ۵ امتیاز، ۲ زده و یک خورده صدرنشین مشترک هستند، برای قطعی کردن صدرنشینی خود در این گروه نیاز به پیروزی مقابل مهمانش بنیادکار ازبکستان دارد.

فولادی‌ها که در بازی رفت هم تا ثانیه‌های پایانی تیم پیروزی مسابقه بودند اما در دقیقه ۲+۹۰ برد را با تساوی عوض کردند، حالا امیدوارند با پیروزی در نخستین بازی آسیایی خود در سال ۹۳، ضمن شاد کردن هواداران‌شان، دور برگشت را با صدرنشینی آغاز کنند. شاگردان فرکی در صورت پیروزی در این بازی و برد الجیش مقابل الفتح عربستان، تنها به یک مساوی در دو بازی پایانی برای صعود نیاز دارند و تنها به فکر رقابت صدرنشینی با الجیش هستند.

با توجه به مسائل مطرح شده باید اعلام کرد این پیروزی برابر فولاد حکم صعود به مرحله بعد را دارد؛ پس این تیم اهوازی نباید به حریف ازبکستانی اجازه دهد با امتیاز ایران را ترک کند. اگر این اتفاق بی‌افتد باز هم فولادی‌ها لقب بهترین نماینده فوتبال باشگاهی کشور در آسیا را حفظ خواهند کرد.

تراکتورسازی تبریز ایران – العین امارات (نتیجه بازی رفت: ۳ بر یک به سود العین)
شکست سنگین در آخرین روزهای سال ۹۳ برابر العین امارات باعث شد تراکتورسازی از رده نخست گروه B را با سقوط به رده سوم آنهم به خاطر تفاضل گل کمتر لخویا قطر عوض کند. تراکتوری‌ها که با قهرمانی در جام حذفی ایران، نخستین نماینده کشورمان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هستند، امیدوار بودند در دومین حضور خود در این مسابقات معتبر در قاره کهن، حداقل به مرحله دوم صعود کنند اما باخت به العین، آنها را تا حدودی از رسیدن به این موفقیت دور کرد.

شاگردان تونی حالا در نخستین دیدار خانگی خود در سال ۹۳، امیدوارند با پیروزی برابر العین امارات و گرفتن انتقام از صدرنشنین این گروه، از یک‌سو شانس بازگشت به صدر جدول را بدست آورند و از سوی دیگر به امیدوار به صعود به مرحله بعدی این مسابقات شوند. همچنین با این برد، به نوعی به ناکامی‌های خود در لیگ برتر ایران پایان دهند.

تراکتوری‌ها برای رسیدن به پیروزی در این بازی سخت، آنهم مقابل یکی از مدعیان اصلی صعود از این گروه، نیاز به حمایت پرشور هواداران خود دارند. اتفاقی در بازی با الاتحاد عربستان رخ داد و نماینده تبریزی فوتبال ایران با حمایات تماشاگران پرشور خود توانست نخستین و تنها بردش در این مسابقات را بدست آوردند.

البته همانطور که اشاره شد، این بازی قرار بود روز ۱۳ فرودین‌ماه در تبریز برگزار شود اما به دلیل اینکه ممکن است در این روز به دلیل “سیزده‌ به‌در” بودن، تماشاگران کمتری به ورزشگاه بیایند، با درخواست مسئولان این تیم تبریزی و موافقت مسئولان AFC و باشگاه اماراتی، این مسابقه ۲۴ ساعت زودتر برگزار می‌شود.

الاهلی امارات – سپاهان ایران (نتیجه بازی رفت: ۲ بر یک الاهلی)
سپاهانی‌ها هرچند آخرین بازی خود در سال ۹۳ را در خانه به الاهلی امارات آنهم روی دو اشتباه واگذار کردند، اما همچنان شانس صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا را دارند، شانسی که تنها با پیروزی مقابل این حریف اماراتی در نخستین دیدار دور برگشت مرحله گروهی این مسابقات بدست می‌آید.

شاگردان زلاتکو کرانچار که تا این لحظه نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و دو باخت تلخ از ۳ بازی اخیر خود در این جام تجربه کردند، برای جبران شکست‌های دور رفت، باید در این بازی به پیروزی برسند تا حداقل در دور برگشت خود را به عنوان یکی از دو تیم صعود کننده از این گروه معرفی کنند و انتقام باخت خانگی از این تیم اصفهانی را بگیرند.

شکست در این بازی الاهلی امارات را به عنوان یکی از دو تیم صعود کننده از گروه D معرفی می‌کند و کار سپاهان را برای رسیدن به مرحله بعدی این جام سخت‌تر خواهد کرد.

 

برنامه دیدارهای روز نخست از هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
گروه B:
* فولاد خوزستان ایران – بنیادکار ازبکستان، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه الغدیر شهر اهواز
* الجیش قطر – الفتح عربستان، ساعت ۱۹، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه

جدول رده‌بندی گروه B:
۱- فولاد خوزستان ۵ امتیاز – تفاضل گل ۱+ (۲ زده – یک گل خورده)
۱- الجیش قطر ۵ امتیاز – تفاضل گل ۱+ (۲ زده – یک خورده)
۳- بنیادکار ازبکستان ۲ امتیاز – تفاضل گل ۱- (۲ گل زده – ۳ گل خورده)
۴- الفنح عربستان ۲ امتیاز – تفاضل گل ۱- (بدون گل زده – یک گل خورده)

گروه C:
* تراکتورسازی تبریز ایران – العین امارات، ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز

جدول رده‌بندی گروه C:
۱- العین امارات ۶ امتیاز
۲- لخویا قطر ۴ امتیاز – تفاضل گل ۱+
۳- تراکتورسازی ایران ۴ امتیاز – تفاضل گل ۱-
۳- الاتحاد عربستان ۳ امتیاز

گروه D:
* الاهلی امارات – سپاهان ایران، ساعت ۱۹:۵۰، ورزشگاه راشد شهر دبی
* الهلال عربستان – السد قطر، ساعت ۲۰:۲۰، ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض

جدول رده‌بندی گروه D:
۱- السد قطر ۵ امتیاز – تفاضل گل ۲+
۲- الاهلی امارات ۵ امتیاز – تفاضل گل ۲+
۳- سپاهان ایران ۳ امتیاز
۴- الهلال عربستان ۲ امتیاز

گروه F:
* سنترال کوئیست استرالیا – بیجینگ گوان چین، ساعت ۱۳، ، ورزشگاه سنترال کاست شهر گاسفورد
* اف‌سی سئول کره‌جنوبی – – سانفرس ژاپن، ساعت ۱۵، ورزشگاه جام جهانی شهر سئول

جدول رده‌بندی گروه F:
۱- بیجینگ گوان چین ۵ امتیاز
۲- اف‌سی سئول کره‌جنوبی ۴ امتیاز – تفاضل گل ۱+
۳- سنترال کوئیست استرالیا ۴ امتیاز – تفاضل گل صفر
۴- سانفرس ژاپن ۳ امتیاز

گروه H:
* کاوازاکی فرونتال ژاپن – وسترن سیدنی استرالیا، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه تودوروکی شهر کاوازاکی
* گویژو ره‌نه چین- اولسان هیوندای کره‌جنوبی، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه المپیک شهر گویانگ

جدول رده‌بندی گروه H:
۱- اولسان هیوندای کره‌جنوبی ۷ امتیاز
۲- وسترن سیدنی استرالیا ۶ امتیاز
۳- کاوازاکی فرونتال ژاپن ۳ امتیاز
۴- گویژو ره‌نه چین یک امتیاز

https://hoorkhabar.ir/3743کپی شد!
129