طرح سبد کالا با شعارهای دولت یازدهم همخوانی نداشت/ توصیه برای اجرای مرحله دوم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری مخالفت مسئولان دولت فعلی با کمک‌هایی از جنس سبد کالا، گفت: بعید بود دولت با مواضعی که اعلام کرد، دست به این کار بزند اما متاسفانه در عمل بسیار بد شد و اولین سوءاستفاده را آمریکایی‌ها کردند.

سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره نحوه توزیع سبد کالا و ادامه این طرح در سال آینده اظهار داشت: با توجه به نقدهایی که مسئولان دولت فعلی نسبت به دولت قبلی داشتند، به نظر می‌رسید با این نوع کمک کردن به مردم مخالف باشند لذا اینکه چطور به این نتیجه رسیدند که سبد کالا بدهند جای تعجب دارد.

نبوی با یادآوری اینکه برخی از مسئولان دولت فعلی به صراحت با این نوع کمک‌رسانی مخالفت کرده بودند، افزود: به نظر نمی‌آمد دولت با مواضعی که اعلام کرده بود، دست به این کار بزند اما متاسفانه در عمل بسیار بد شد و اولین سوءاستفاده را آمریکایی‌ها کردند و مدعی شدند مردم ایران گرسنه هستند که در چنین شرایطی سبد دریافت می‌کنند و پولی که از ما گرفته‌اند صرف کالاهای اساسی‌شان شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس تصریح کرد: ما دیدیم که این روند منجر به معذرت‌خواهی رسمی رئیس جمهور شد، لذا دولت باید هوشیاری بیشتری را به خرج دهد و این اشتباهات را تکرار نکند؛‌ هرچند سوالاتی در این زمینه و درباره تامین منابع سبد کالا وجود دارد.

وی درباره پیشنهاد برای اجرای مرحله دوم سبد کالا متذکر شد: اگر بخواهند به هدف‌های مشخص مثلا کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند این سبد تعلق بگیرد، روش روشنی دارد.

نبوی یادآور شد: نکته دیگری که در مجلس به نتیجه نرسید این بود که به نظام سلامت برای گسترش بیمه‌ها کمک شود تا شرایط سخت مردم درباره بیمه‌ها برطرف و به تولید در جهت رفع بیکاری و رکود کمک شود تا از شرایط کنونی خارج شویم، بنابراین این مسائل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

https://hoorkhabar.ir/972کپی شد!
71