استاندار خوزستان : تراکم سرمایه‎گذاری در خوزستان حالت خفگی به جغرافیای استان داده است

استاندار خوزستان گفت: به دلیل تجمیع و تراکم بیش از حد سرمایه گذاری در استان، حالت خفگی به جغرافیای خوزستان دست داده است.

دکتر عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری استان که روز گذشته (هفتم اسفندماه) در محل استانداری برگزار شد، به برگزاری سه مانور مبارزه با مواد مخدر، ارتقای امنیت اجتماعی و بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست در استان اشاره و اظهارکرد: کار بسیار خاص و ویژه ای در این زمینه انجام شده و محوریت این مانورها آموزش و با هدف ایجاد یک فرهنگ است.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم که در پایان یک دوره مشخص، یکسری تعارضات را تبدیل به تعامل کنیم تا خوزستان به صورت یکپارچه به عنوان استانی دارای یک فرهنگ، معرفی شود. باید جغرافیای خوزستان دارای یک فرهنگ تلفیقی با حفظ اصول درون هر جمعیت و مجموعه باشد. مسوولان متولی باید این کار را در قالب تحقیقاتی انجام دهند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در بخش پروژه های عمرانی نیز باید پروژه های ماندگار اجرا شوند و بخشی از تاریخ مردم را در بر بگیرند و فضا، معرفی کننده کل جغرافیای خوزستان با تاریخ گذشته آن باشد.

وی افزود: برخی افراد به دنبال سرمایه گذاری بیشتر صنعتی در استان هستند ولی یکی از دلایل عدم تمایل افراد صاحب پول و ثروت و دانش به اقامت و ماندن در استان، نبود امکانات است.

استاندار خوزستان گفت: مشکل ما در استان این است که به میزانی سرمایه گذاری شده که حالت خفگی به جغرافیای استان دست داده است. صنعت پتروشیمی، نفت و گاز، پخش پالایش، بندر و کشاورزی ازجمله این سرمایه گذاری ها هستند.

مقتدایی اظهار کرد: اگر سواحل ما دست خوش آفت می شوند، اگر پساب ها تبدیل به یک آفت می شوند و اگر آلودگی های نفت و گاز و پتروشیمی نیز به آفت تبدیل می شود، همان حالت خفگی دست داده است که این به دلیل تجمیع و تراکم بیش از حد سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: خدمات، راه نجات اشتغال و دور شدن از بیکاری است؛ بنابراین باید یک دبیرخانه راه اندازی شود و پیشنهادات دستگاه های مختلف در این زمینه را دریافت کرده تا کار به شکل اصولی  پیش رود و بخشی از خدمات را که مغفول مانده، احیا و بخشی دیگر از خدمات را ارتقا دهیم.

استاندار خوزستان در ادامه وجود مهمانسرا در هر دستگاه و اداره را یک آفت دانست و اظهار کرد: باوجود این مهمانسراها دیگر چه کسی در هتل سازی سرمایه گذاری می کند؟ همه دستگاه ها و سازمان ها دارای مهمانسرا هستند؛ این مهمانسراها را تعطیل کنید تا هتل سازی رونق بگیرد. یکی از آفت های عدم رونق صنعت توریسم، همین امر است که سرمایه گذاری برای افراد نمی صرفد.

مقتدایی گفت: در آینده کارمندان و مدیران نمونه از بین کسانی انتخاب خواهند شد که حداقل در جهت اجرای یک طرح در بخش تولید خدمات جدید یا ارتقای خدمات موجود، گام برداشته باشد و شرط اصلی نمونه بودن همین است.

https://hoorkhabar.ir/968کپی شد!
78