عادلی نژاد خبر داد: برپایی جشن ازدواج ۱۲۱ زوج دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از برپایی جشن ازدواج ۱۲۱ زوج دانشجو در ۹ اسفندماه امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آیت عادلی‌نژاد در نشست خبری که امروز، ۷ اسفندماه در محل دفتر نهاد مقام معظم رهبری علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهارکرد: استقبال از ازدواج دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

 

وی افزود: سال‌گذشته حدود ۱۰۶ زوج، ازدواج خود را جشن گرفتند که این تعداد امسال به ۱۲۱ زوج رسید.

 

عالی‌نژاد تصریح‌کرد: ۱۷ سال از عمر طرح ازدواج دانشجویی می‌گذرد و امسال ما هفدمین دوره این مراسم را برگزار می‌کنیم.

 

وی عنوان‌کرد: خانواده اولین نهاد اجتماعی است که انسان در آن گام می‌گذارد و با همه تحولات از بدو خلقت تا امروز، هنوز نهاد خانواده به حال خود باقی‌مانده و به عنوان یکی از عناصر ثابت زندگی انسان ثابت مانده است.

 

عادلی‌نژاد ادامه‌داد: وقتی به مبانی دینی نیز مراجعه می‌کنیم، مشاهده می‌شود در دین مبین اسلام هم به مساله خانواده و ازدواج بسیار توجه کرده است. پیامبر(ص) فرموده‌اند که هیچ بنایی در اسلام نزد خدای تبارک محبوب‌تر از ازدواج نیست.

 

وی افزود: ازدواج مهمترین و سرنوشت‌سازترین تصمیمی است که انسان در طول زندگی خود می‌گیرد و انسان با این تصمیم استمرار حیات مادی و معنوی خود را در بخش‌های مختلف فردی و اجتماعی سامانی می‌بخشد.

 

عادلی‌نژاد اظهارکرد: یکی از حرکت‌ها در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، این است که فارغ از ظرفیت‌های موجود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، ظرفیت‌های جدیدی به وجود آورد که از جمله این برنامه‌ها و ظرفیت‌های جدید تعریف شده می‌توان به عمره دانشجویی، عمره و عتبات دانشگاهیان، طرح ضیافت اندیشه، اعتکاف دانشگاهیان و ازدواج دانشجویی اشاره کرد.

 

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ازدواج دانشجویی لزوما به این معنا نیست که زوجین هر ۲ دانشجو باشند بلکه یکی از زوجین هم دانشجو باشد به معنای ازدواج دانشجویی است.

 

وی بیان‌کرد: در دوره‌های گذشته هدایایی از طرف مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برای زوجین در نظر گرفته می‌شد که در یکی، ۲ سال اخیر بیشتر به برگزاری جشن ازدواج و کارگاه‌ها منحصر و بحث این هدایا تاحدودی کمرنگ‌تر شد.

 

عادلی‌نژاد تصریح‌کرد: امسال با پیگیری مقام معظم رهبری و دقت نظر ایشان، یک هدیه اقتصادی به زوجین دانشجویی اختصاص یافت که این هدیه، همان مشرف شدن آن‌ها به مشهد مقدس است.

 

وی عنوان‌کرد: امسال تقریبا ۳۰ هزار دانشجوی مزدوج در کل کشور به مشهد مقدس مشرف می‌شوند. دانشگاه علوم پزشکی ۱۲۱ زوج دانشجویی دارد که این زوجین در ۲ مرحله اسفندماه و فروردین‌ماه به مشهد مقدس مشرف خواهند شد.

 

عادلی‌نژاد گفت: برنامه جشن ازدواج این دانشجویان در ۲ بخش خلاصه می‌شود که بخش اول در صبح شامل کارگاه‌ها است و بخش دوم شامل مراسم جشن می‌شود. در کارگاه‌ها به موضوعاتی همچون احکام ازدواج، مسایل بهداشتی ازدواج و روانشناسی پرداخته خواهد شد. جشن ازدواج نیز بعد از ظهر با حضور زوجین و خانواده‌های آن‌ها انجام می‌شود.

 

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: همچنین در این مراسم هدایایی به زوجین از طرف ریاست دانشگاه تعلق می‌گیرد.

 

وی ادامه‌داد: مسایل ازدواج دانشجویی منحصر به کارگاه و جشن ازدواج نیست بلکه در طول سال تحصیلی برنامه‌های مختلفی توسط دفتر نهاد برای زوجین برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به مشاوره‌های خوابگاهی و نشست با نوعروسان اشاره کرد. جشن ازدواج دانشجویی امسال مختص زوج‌هایی است که در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ ازدواج کرده‌اند.

 

عادلی‌نژاد اظهارکرد: هر پدیده اجتماعی هموراه موافقین یا مخالفینی دارد. مسأله ازدواج دانشجویی نیز مورد انتقاد برخی قرار گرفته است. برخی‌ها آمارهایی از فراوانی وقوع طلاق در بین ازدواج‌های دانشجویی ارائه می‌دادند. براساس آخرین مصاحبه معاونت فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و آمار دریافتی از ثبت احوال فقط ۲ درصد از ازدواج‌های دانشجویی به طلاق رسمی منجر می‌شود اما آمارهای منتقدین بیش از این آمار یعنی ۲۵ و ۴۵ درصد بوده است.

 

وی افزود: بنابراین بخش عمده‌ای از هجمه‌هایی که به این پدیده مبارک می‌شود، براساس آمار و ارقام ارائه شده، غیرواقعی است.

 

عادلی‌نژاد گفت: جشن ازدواج دانشجویی یک جشن نمادین است و امیدواریم سایر برنامه‌ها که در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود به دانشجویان یک معرفت درست برای تصمیمگیری نسبت به مهمترین تصمیم زندگی خود بدهد.

https://hoorkhabar.ir/882کپی شد!
124